marți, 30 octombrie 2007

Spitalul de nebuni

Cand eram mici faceam exact ce nu aveam voie, fara sa ne pese de consecinte pe termen lung, fara sa ne pese de nimic. Aseara povesteam cu sora'mea si o intrebam care e cel mai rau lucru pe care l-am facut. Dar deja scrisem despre tot ce ea enumera razand. Ei bine, o poveste uitasem..Cea mai nasoala cred.
Langa noi, peste cateva strazi de fapt se afla Spitalul 9 zis si de nebuni. Au fost ani in care erau la moda bratarile facute din furtunel de perfuzie umplut cu cerneata rosie, albastra. Cool.
Si mai era moda sa te joci de-a doctorul. Drept pentru care aveam nevoie de eprubete, perfuzii si seringi. Cu ace daca se poate. Nu aveam de unde sa cumparam nimic de acest gen, caci eram mici si nu aveam bani. Asa ca organizam expeditii in curtea spitalului si adunam seringi, ace, furtunele de perfuzii dintr-un loc unde se arucau toate cele folosite. Le spalam bine si le foloseam. Pe papusile noastre desigur. Ma mir ca nu a murit nici o papusa de vre'o SIDA, un sifilis, o hepatita. Ma mir ca noi nu ne-am imbolnavit de nimic. Caci tare tampite eram. Tineam seringile intr-o punga, ascunsa sub pat.
La noi acasa era mereu dezastru. Indiferent cata curatenie facea mama, noi refaceam dezastru cat ai zice peste. Parca aveau 10 copii, nu doua fete. La Rodica in casa, vecina si prietena noastra de la 2, era luna mereu. Asta nu facea nimic, nici un deranj, nici prostii. Nici nu se distra daca ma gandesc mai bine:))
Intr-o zi a venit la noi in vizita si tata era in crizele lui de weekend..in fiecare sambata ne trezea si ne punea la curatenie. Securistul din el iesea la iveala si spalam pe jos ca un soldat pana imi amorteau mainile. In ziua asta de curatenie era si Rodica la noi. O vom numi generic PARACEA, pentru evenimentele ce au survenit in ziua aceea. Spalam noi si maturam si strangeam jucarii, mai bolboroseam ceva. Asta nu ne ajuta, radea de noi. Si culmea! Ii mai dadea si tatei dreptate, ca da..nu e curat, ca trebuie pastrata curatenia, ca asa e in camerele de fetite. Si noi si Rodi stiam ca sub pat se afla comoara! Seringile contaminate, perfuziile, eprubetele, etc. Si ce crezi?! Aproape de final se trezeste Rodica:
- Dar sub pat acolo ce e?
Si tata se apleaca si trage punga plina cu "interzise". Eu nu imi aduc aminte nimic, sora mea zice ca ne-a rupt cu bataia. Probabil ca asa a facut, desi eu stiu ca pe mine ma altoia rar, ca eu fugeam. Insa ea tine minte ca si-a luat-o rau din cauza seringilor.

Pai nu a meritat Rodica tot ce i-am facut in toti anii??
Oricum..judecand la rece acum..trebuia sa fim legate in lanturi ca sa nu facem tot ce am facut. Pentru ca tot ce am facut putea sa ne omoare. Si totusi..nu am murit atunci.

Niciun comentariu: