miercuri, 17 octombrie 2007

Cafele si mini familii

Cand eram mici aveam niste obiceiuri foarte ciudate. Pe palier la mine, la 5 eram 6 apartamente. Cei de la doua camere nu aveau copii, erau apoi Angi cu fratii ei mai mari cu care nu ne jucam - Dana si Cristi, Corina - care era prea mica si deci..nu ne jucam si apoi noi patru. Usa in usa familii cu cate doua fete la activ. Ne jucam desigur de-a mama si de-a tata. Dar! Nu aveam copii. Eram doar soti si sotii. Ca deh! Eram familii tinere. Eu eram "Nelu" si eram barbatul lui Giani. Sora'mea era maritata cu Lili, dar nu m-am prins niciodata cine era sotul. Cred ca nici ele doua. Locuiam in toaleta de serviciu - baia mica de acasa pe care nu am folosit-o niciodata de cand stam in blocul ala. Ba a fost laboratorul foto al tatei, ba cuier, ba loc de pus totul de-a valma si motiv de scandal, ba loc de pantofi. Greu de zis. Ei bine, in vremea aia, acolo locuiam eu cu Giani. Nu eu, NELU. Nelu ca pe baiatul ala de la 7, ma-ntelegi?!
Aveam o vaita interesanta. In primul rand nu aveam parinti. Erau toti acasa la Giani si la Lili. Acolo se trageau mega chefuri, se sevea coniac bun si se mancau niste torturi..Deh, "soacra-mea" Stela (tanti vecina) era cofetareasa. Noi eram "stramutate" in functie de chef si de participanti. Cand la chef se strangea toata gasca, eram toti cantonati intr-un apartament. In cazul acestei povesti se pare ca la baut erau numai cativa parinti, nu toti fir in par.
Gateam in micul wc de serviciu. Caram canute in care puneam cafea si aveam tot felul de feluri de mancare de prin frigider.
Pentru intalnirile cu cealalta "familie" gateam pe bune. In afara de zatul pe care il fierbeam over and over..mai gateam dupa Sanda Marin.
- O sa ii primim cu un fel de mancare usor de facut, cauta tu ceva care sa se faca din ceva ce avem. Cu..P. Sa fie un fel de mancare cu P si sa avem in casa tot. "Nevasta-mea" Giani era ascultatoare. Cine se punea cu Nelu pana la urma. Si eram si mai mare decat ea!
"Papara de paine"
Nu mai stiu cum se face. Stiu ca eram negre, ca era fum in casa, ca de dincolo se auzeau rasete si muzica si dans. Noi ne chinuiam sa facem ceva cu papara care fumega. La sora'mea acasa - pe sifonier adica zaceau farfurii pline cu spanac. Cred ca si ele, pardon ei, cealata familie intentionasera sa ne invite la masa. Cina era un fiasco. Spanacul a fost gasit de maica-me pe sifonier, gata mucegait dupa o vreme. Cafeaua a stat mult timp ascunsa dupa wc, in canile "alea bune" pe care mama le-a tot cautat apoi a crezut ca s-au spart si au disparut. Ca printr-o minune au aparut cand s-a reunit "familia".
- Vrem sa va invitam la cina la noi, eu si cu Nelu ziceam sa veniti. Sau venim noi, vecina..
- Faceti Papara de Paine?
Hahahahahahahaha!

Niciun comentariu: