miercuri, 17 octombrie 2007

Sa ne facem de cap!

Nu stim ce este azi. Dar suntem singuri acasa. Si e clar weekend pentru ca nu mergem la gradinita. Azi o sa fim rebeli. O sa mancam pe jos, in living. Mutam masutza si intindem o paturica pe covor. Dam drumul la tv si Roi Lion incepe.
- Tu aduci ce mancam, ii spun serioasa si ma gandesc cu groaza la ce o sa aduca.
Alearga spre frigider si il aud cum scoate si baga la loc chestii. Este mic si fragil. Vine razand imbracat in pijamaua lui, cu sosoneii in picioare si cu parul valvoi. Are in brate o multime de iaurturi si piurerui de fructe. O multime cam cat poate sa duca un pici de 4 ani. Moare de ras si imi zic in gand: Azi ne regalam!
Parca imi citeste gandurile si zice fericit: Numai dulce! Sa mancam toate iaurturile!
Din piureul de pere facem un fel de suc, cu apa plata sau minerala dupa gust. O lingurita de piure la un pahar - santal de pere garantat. El bea sucul lui de mere. Eu ma asez comod si inainte de a incepe picnicul "semnam" tratatul.
- Tot ce se intampla azi va fi secretul nostru! Ai inteles?
Da din cap si face o mocutza misterioasa, a inteles exact cat de grava este propunerea de conspiratiune. Azi mancam pe jos si ne uitam la tv in timp ce mancam. Azi nu mancam mancare gatita, ci ne desfatam cu iaurutele cu E-uri, creme cu ciocolata, budinci, numai minuni!
Semnam pactul si ne pocnim linguritele in semn de aprobare. Ne intindem pe jos si ne uitam la Roi Lion. Stim pe dinafara toate replicile, jucam noi insine in film. Hienele neprietenoase ne enerveaza maxim!
Ne ridicam si dansam cu Pumbaa si Timon, stim toate cantecele! Suntem cei mai buni prieteni si crestem impreuna, cu multe iaurturi si creme de branza:))
- Dupa desene mergem la bunica? Sa mancam ca oamenii mari?
- Mergem.
Aproba tot cand ii fac poftele. Pot sa pun pariu ca daca acum ii cer orice, orice imi va da. Dar nu am ce sa ii cer. Nu avem lectii de facut, nu avem curatenie de facut. Tot timpul din lume este pentru joaca.

Ne imbracam dansand, el duce la cosul de gunoi toate cutiile. Abia ne mai miscam, burtile ne-au crescut ingrozotor de tare si toate amestecurile incep sa se miste intr-un fel ciudat. Radem si topaim. Ma doare burta si ma gandesc daca si pe el il doare.
- Faci caca? Esti bine? Nu te doare burta? Eu zic sa mai stam putin la picnic si sa mergem mai tarziu la bunica. Vrei sa dormim putin?
Face iar chestia aia cu ochii. Strange din genele lui dese si sare pe mine. Nu prea vrea sa doarma, dar pe mine toate "mancarurile" m-am omorat. Il iau in brate si mergem sa ne luam un pledulet de la mami din camera. Ne intindem pe canapea si stam imbratisati. Forfoteala din burta nu ne da pace, ne mai si gadilam si radem in hohote.
- Dormi? Ma intreaba si ma apasa cu degetele mici pe pleoape. Imi amintesc de tata si cum ne jucam noi doi cand eram eu mica. El se aseza in pat si se prefacea "mort". Eu trebuia sa fac ORICE sa il trezesc. Adormea, eu il pupam, el trageam de nas, ii ridicam pleoapele, il trageam de mustati, apoi de par.
Ma gandeam sa fac la fel cu Micul. Dar Micul este un smecher.
- Ai adormit Mihaela?
Se scurge usor din pat de langa mine. Am deschis usor ochii si il urmaresc printre gene. Merge ca un pitic din poveste, e in sosete si stie ca daca o sa calce "cu toata talpa" parchetul o sa scartaie si vrajitoarea de va trezi si il va inhata. Imi vine sa rad si il urmaresc cu privirea pana la usa inchisa de la sufragerie. Merge incet-incet, se intoarce si inchid ochii la fix. Nu m-a prins!
Ajunge la manerul usii si apasa usor de tot pe el. Ma prefac ca visez ceva si scot asa un sunet, ca si cum ceva din vis ma va trezi. Printre gene il vad cum se intoarce surprins si cu ochii cat cepele. Ar vrea sa fuga repede inapoi in pat insa distanta este prea mare si el este atat de mic. Se lipeste de perete si spera ca nu il voi vedea.
- Unde pleci? il intreb trezita ca prin minune.
Hahahahaha! Rade si fuge prin camera.
-Vrei sa ma parasesti?! Ma lasai aici dormind! Ma ridic si fug dupa el cu pilota in mana, va fi nada mea si il voi prinde cat ai zice peste!
Iese pe hol dupa ce lupta cu usa, alerg dupa el. LA Simona in camera capituleaza si sarim in pat ca doua capritze. Il prind in paturica mea magica si chicotim.
- Nu o sa te parasesc niciodata! Ma gadila cu degetele lui mici si spera ca o sa il gadil si eu. Suna telefonul si fuge spre el cu viteza luminii.
- Bunica! Alo! Acum venim!
Iau telefonul si povestesc bunicii cum am mancat toate iaurturile si cum ne odihnim putin inainte de a veni in vizita. Bunica rade si povesteste bunicului Nicolas ca venim.
- Acum cred ca fac caca. Putin. Dar fac acum!
Inchid telefonul si ne pregatim de marea provocare. Isi inchide usa si ma roaga sa il pazesc pana termina.
Este un mic gentelman, nu putem sa fim impreuna cand face caca. Stau pe jos pe hol, lipita de perete si ii cant ceva. Il aud cum chicoteste.
- Ai facut? Mai stai?
- Mai aaammm..sa nu intri! Iti zic eu cand sunt gata!
- Te doare burta? Ce tot faci acolo? Ai dat drumul la apa??
- C'est quoi ça?
- Eu intru sa stii! Sper ca nu ai incuiat usa ca ne suparam!
Rade. A terminat si se spala singur pe maini. Este baiat mare acum. Desi abia ajunge la chiuveta.
- Ai facut? il intreb conspirativ.
- Da, TOT! Nu a mai ramas nimic pentru diseara, imi zice si se balaceste in chiuveta.
- Sa ne facem frezele zic! Ne imbracam la fel azi, da?

Plecam de la baie intr-un dans. Ne facem de cap precum soriceii cand pisica nu e acasa!

Niciun comentariu: