miercuri, 17 octombrie 2007

Roscata dintre noi

Cand ne-am mutat in bloc am avut placuta surprindere sa constatam ca suntem o armata de pici. Noi, alea mari eram clasa a 3-a. Picele clasa 1 si restul..cantitate neglijabila. Tin minte si acum vocea lui Tanti vecina cand urcam in lift toate patru fetele:
- Sa fiti atente la tranversare!
Eram mici si slabanoage, cu uniformele mai mari decat noi, ca sa ne tina. Jos ne intalneam cu restul picelor. Nu imi aduc aminte cum ne-am imprietenit toate..Cred ca tot parintii au facut ceva de ne-au unit.
Apoi a aparut Roscata. Nu intelegeam nimic. Noi eram blonde, sterse, cu ochii caprui sau negrii. Angi avea ochii albastrii si Rodica avea parul cret, in rest - toti, o apa si un pamant. Roscata avea parul..roscat si ochii albastrii. Ciudat. Ne placea de ea ca era de treaba, dar mai avea ceva ciudat. Era singura la parinti! Nu am inteles cum e treaba asta mult timp.
Roscata sta deasupra noastra, la etajul sase. Am chinuit-o ani de zile cu rautatile noastre de copii. Ea avea bomboane cubaneze si magnetofon si boxe..si vitamine galbene rusesti. Noi faceam cu ea asa...un fel de troc. Si ii dadeam: gogosi uscate, mamaliga, branza..si ce mai gaseam prin casa. Tot schimbul se facea pe balcon, Roscata avea o stropitoare de plastic albastra in care aseza "bunurile", noi le preluam si puneam in schimb "surprizele".
Saraca vulpitza, o umfla rasul cand mai vedea ce tampenii ii puneam:))
- Hai fata, ce mi-ati dat aici?! Ce sunt astea? Ca nu cred ca sunt de mancat!!
- Fata, sunt gogosi! Le-a facut mama, dar nu sunt cu gem sau ceva, sunt asa..uscate. Goale!
Chicoteam si ea ne ameninta ca nu ne mai da nimic. Dar schimbul nu se termina asa usor. Inventam motive peste motive numai sa ne dea bomboanele alea roz cubaneze!
Apoi am crescut si Roscata a mers la dasuri sau la balet. Dupa ea, noi toate. Fir in par. Eram o armata de sportive, de gimnaste. In fatza blocului (care a functionat ca spatele blocului ani de zile) aveau loc campionate mondiale, spectacole si evenimente sportive extraordinare. Cu paricipari alese! Numai nume sonore! Intrarea..3 lei. Sau un ecler cu ciocolata. Aveam "panglici" roz pe care le agatam de orice care putea sa semene cu un bat, cum aveau gimnastele de la tv. Eu aveam un cap de undita de la o lanseta de la tata. Aruncam panglicile in sus, ne invarteam, le prindeam si mai trageam si o sfoara sau un spagat. Arta!
Intr-o vara era acasa la Pitica. Toti. Cred ca era ziua cuiva. Oricum..parinti nu erau. Ne jucam de-a v-ati ascunselea. Era asa o nebunie in cele patru camere ce nu se poate descrie. Roscata a iesit pe geam (Pitica sta la parter, motiv de mare bucurie si sarit pervazul si apoi intrat in casa pe alt geam si "scuipat" la pitulush) si a incercat sa stea cumva cu corpul in exterior, tinandu-se cu mana de pervazul/marginea de lemn a tocului geamului. Gresit. Pitica s-a prins ca "se vede" asa ca a impins-o.
Si de la inaltimea geamului de la parter a noastra vulpe a cazut. In fund, pe spate. Nu ne-am prins. Stiu doar ca o durea. Si ca ne-am speriat. Nu a patit nimic grav. A facut o operatie dupa o vreme, dar nu ne-am prins daca de la noi i s-a tras. Acum e mare si frumoasa si inca este singura roscata cu care am crescut:)

Niciun comentariu: