luni, 22 octombrie 2007

Rapirea din Serai

Mama Rodicai a murit cand noi eram mici. Avea 28 de ani cand a murit. Nu intelegeam noi mare lucru, dar stiam ca trebuie sa ne jucam cu Rodica si sa nu plangem. Fratele ei era mic. Cred ca avea 4-5 ani. Rodica avea vre'o 7 ani cand s-a intamplat porcaria cu moartea. Am crescut acolo in gasca toti. Intr-o seara eram acasa la Rodi, ne jucam la ea in camera. Mergeam pe marginea patului si trebuia sa nu ne tinem de nimic. Am avut mereu ceva cu mersul asta pe ceva. Pe peretete de langa pat era o mare carpeta - mai stiti voi carpetele alea de catifelutza subtire, cu Paunii, Rapirea din serai, Caprioarele?! Noi nu aveam..Rodica avea. Mare. Cu geam si rama, sa fie protejata "opera". Atata m-am foit si am alergat pe marginea patului incat intr-un moment de "reveneala" mi-am sprijinit fragilul trup pe tablou. Si sub grautatea fundului meu geamul a cedat. Rodica s-a albit la fatza. Taica-su era la ai mei in vizita. Noi eram "cuminti". Am coborat atenta sa nu ma taie geamul ala si am studiat cu calm problema.
Nu aveam nici o solutie.
Era fashii tot geamul si pana la urma..ce aveam de facut?! Sa ma duc acasa, zic. Rodicoasa a inceput sa boceasca. Cand se enerva vorbea cu accent moldovenesc si se tanguia cumva ciudat - un fel care pe mine ma facea sa rad ca proasta!
Asa incepuse si acum, in momentul de criza al Rapirii din serai. M-am gandit la toate solutiile si cea mai buna rezovare mi s-a parut..sa ma car acasa. Repede, preferabil inainte sa vina taica-su. Asa ca ma plecat. Am ajuns acasa la noi, calma. Varza de frica. Cand a plecat taica-su i-am povestit muma-mii despre fatalul accident. Cum noi ne jucam si ceva ne-a sarit din greseala fix in geamul ala si NIMENI NU S-A TAIAT, dar geamul s-a spart. Si ca..trebuie pus la loc. Ca mie mi-a scapat ceva-ul ala si cumva, fara intentie, eu sunt de vina. Si sa nu o bata pe Rodica degeaba..ma gandeam eu cu voce tare. S-au mobilizat parintii si au rezolvat cu geamul. Si nu am mai mers la Rodica multa vreme dupa "accident". Probabil ca s-au gandit ca nu era "safe enviroment for children".. asa o carpeta mare pusa pe perete cu geam peste..Doamne!!

Niciun comentariu: