joi, 25 octombrie 2007

Jocul cu parintii


Ai mei s-au casatorit cand mama mea era un copil. Avea 17 ani. O bunesa:)) La 19 ani m-am nascut eu. Drept pentru care am putea sa spunem ca mama a crescut odata cu noi. Caci la 21 a nascut-o pe soru'mea. Pentru ca eu eram primul nascut - am fost pastrata la Bucuresti. Sora mea insa a fost trimisa la bunica-mea. Unde a cam stat pana pe la 6 ani.
Ai mei lucrau si eu eram dimineata la gradinita si seara cu ei. In rest mai stateam cu Iaia - prietena maica-mi si mama mea a doua:)
Eram un fel de animalutz simpatic de casa. Cred. Aveam vre'o 4 sau 5 ani si intr-o seara ai mei au zis sa ne jucam Pitulushul (orasenescul de-a v-ati ascunselea). Eu eram obiectul care trebuia ascuns si gasirea mea se facea termal vorbind - cu "cald" cand era aproape de mine si "rece" cand se departa. Nebunul de tata m-a instruit bine inainte sa incepem.
- Orice s-ar intampla, orice ai auzi, nu scoti un sunet. Ca mami o sa incerce sa te momeasca sa zici ceva. Tu sa nu te dai de gol. Stai acolo cuminte pana te gaseste. Ai inteles, da?
Si eu am inteles tot. Asa de bine incat le-am facut seara praf.
Tata m-a bagat intr-o geanta de voiaj si m-a agatat in cuier. Apoi s-a asezat in fotoliu in sufragerie si a inceput nebunia.
Cald, frige, calai, rece, gheata. Fuma si radea de biata mama care imi tot zicea chestii. Dar eu stiam! Orice ar fi NU SCOT UN SUNET.
M-a cautat mama pret de o vreme si ce crezi..la un moment dat, in mijlocul jocului suna telefonul. Sora tatei, nasi-mea de la Motru. Si dai si vorbeste si povesteste, si da-o si pe mami la telefon, si dai si dai. Timp in care eu ma hahaiam singura in geanta de voiaj, la inaltime, un cuierul de pe hol.
Au terminat de vorbit, tata si-a aprins o tigara, mama s-a dus la bucatarie..
Pe mine nu ma mai cauta nimeni. Eu eram sigura ca este o chestiune de strategie din partea maica-mii, ca sa ma dau singura de gol. Neh! Dupa o vreme mama si-a adus aminte si l-a intrebat pe tata.
- Unde-i copilul?
Tata s-a uitat la ea perplex si ..si-a dat seama ca nu mai stie unde e copilul. Eu ii auzem si imi tineam manitzele la gura sa nu ma umfle rasul. Stiam eu ca e o stratagema sa ma faca sa vorbesc dar fusesem asa de bine instruita, incat nu raspundeam la provocarile lor.
Si "hai mikitza raspunde, hai ca nu ne mai jucam". Eu nimic. Muta. Au inceput sa se certe, mama se cam panicase. El mai zicea ceva. Apoi ea mai zicea ceva. Eu eram muta ca un peste. Si cum s-a asezat tata in fotoliu i-a picat fisa!
- E in cuier!
M-au scos din geanta, eu muream de ras, mama era in spume, el radea..
Asa ne jucam noi cand eu eram mica si mama avea vre'o 23 de ani.

Niciun comentariu: